Dat maakten beide partijen zondag bekend. Publicis betaalt in contanten en
eigen aandelen.

Verder gaat het bedrijf zijn strategische alliantie met Microsoft, die in juni
werd aangekondigd, verder uitbreiden. Zo mogen klanten van Publicis de
komende vijf jaar goedkoper op het internet adverteren via Microsoft en zal
het Amerikaanse softwareconcern op zijn beurt Razorfish inschakelen voor
marketing en reclame.

Microsoft kreeg het in Seattle gevestigde Razorfish twee jaar geleden in
handen, toen het voor 6 miljard dollar het internetmarketingbedrijf
aQuantive overnam.

Grote klanten
Razorfish heeft klanten als McDonald’s, Ford, Coca-Cola en Microsoft. Publicis
werkt voor bedrijven als General Motors en Procter & Gamble.

Publicis won de overnameslag om Razorfish van andere advertentiebedrijven
zoals het Japanse Dentsu en het Britse WPP. Microsoft heeft na afronding van
de verkoop een belang van 3 procent in Publicis.

Advertentiereus
Publicis is het op drie na grootste advertentiebedrijf ter wereld, met bekende
reclamebureaus zoals Saatchi & Saatchi.

Het concern kocht in 2007 het Amerikaanse internetreclamebedrijf Digitas voor
1,3 miljard dollar. Met de aankopen wil Publicis zijn online-activiteiten
uitbreiden om dalende advertentie-inkomsten elders op te vangen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl